תאונת דרכים בדרך לעבודה: דעו את זכויותיכם!

תאונת דרכים בדרך לעבודה: דעו את זכויותיכם!

רבים אינם יודעים, תאונת דרכים בדרך לעבודה או תאונת דרכים בחזרה מהעבודה עשויות להיחשב, בנסיבות מסוימות, גם כתאונת עבודה. עורך הדין אלדד אוחיון מסביר שתאונה מסוג זה מוגדרת כ-“תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה” והמשמעות היא שניתן לעתים לקבל פיצוי מחברת הביטוח, זאת בנוסף לפיצוי מהביטוח הלאומי.

החוק קובע שתאונת דרכים תחשב גם כתאונת עבודה במקרה שתאונת הדרכים מתרחשת במסגרת עבודתו ובמהלך עבודתו של האדם, בין אם האדם שנפגע עוסק במקצוע הכרוך בנהיגה כגון שליח, נהג מונית או נהג אוטובוס, ובין אם האדם שנפגע נוסע ברכב אך אינו נוהג בו, כמו לדוגמה נפילה בדרך לעבודה במהלך נסיעה באוטובוס, פגיעה במהלך נסיעה במונית בדרך לפגישת עבודה וכן הלאה.

תאונת דרכים בדרך לעבודה

מתי נחשבת תאונת דרכים גם תאונת עבודה?

כמו כן, תאונת דרכים בדרך לעבודה או ממנה תיחשב לתאונת עבודה במידה והתרחשה תוך כדי הליכה או נסיעה מהבית אל מקום העבודה או ממקום העבודה בדרך הביתה, זאת בתנאי שמדובר במסלול השגרתי ולא נעשו סטיות למטרות אחרות.

למעשה, כל תאונת דרכים יכולה להיחשב גם כתאונת עבודה במידה ואירעה בתוך מסגרת זמני העבודה, החל מהרגע של היציאה אל מקום העבודה ועד לרגע של ההגעה הביתה.

עם זאת, ישנם מקרים מסוימים שבהם תוכר תאונת דרכים בדרך לעבודה כתאונת עבודה, זאת על אף ה”סטייה מהדרך המקובלת”, כמו לדוגמה במהלך מילוי חובה כלפי המעסיק, לווי הילדים אל הגן או לשם קיום מצוות תפילה בבוקר.

תאונת דרכים בעבודה: את מי תובעים?

אם עברתם/ן תאונת דרכים בדרך לעבודה הנתבעים יהיו חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי.

בנסיבות הללו, ההליך הסטנדרטי הוא שהנפגע פונה אל הביטוח הלאומי כדי למצות את מלוא זכויותיו, כשבמקביל עליו לתבוע את חברת הביטוח עבור היתרה.

עורך הדין אלדד אוחיון מוסיף שבתאונת דרכים, פיצויים מהביטוח הלאומי הם לרוב בשיעור חלקי מגובה הנזק (עד לשיעור של 75% מגובה הנזק), לפיכך יש לתבוע את חברת הביטוח של הרכב לצורך קבלת היתרה.

תאונת דרכים בדרך לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה היא נושא מורכב, שכן במקרים רבים נוטות הוועדות הרפואיות מטעם המוסד לביטוח לאומי להעניק אחוזי נכות נמוכים, כשבמצבים כאלו, מסתמכים אחוזי הנכות של חברת הביטוח על אלו שנקבעו לנפגע על ידי הביטוח הלאומי. לפיכך מומלץ להיוועץ בעורך דין מומחה בתחום על מנת לבחון את המקרה לגופו.

מומחה תאונת דרכים בדרך לעבודה: דעו את זכויותיכם!

עורך דין אלדד אוחיון

המשרד מנוהל בידי עו”ד אלדד שהחל את דרכו בפרקליטות המדינה (במחוז הצפוני), והינו בעל ידע עשיר וניסיון רב בתחום נזקי הגוף עם התמחות פרטנית בביטוח, ביטוח לאומי ודיני נזיקין.
במשרד טופלו ומטופלים מאות מקרים העוסקים בפגיעות גוף כתוצאה של רשלנות רפואיות, תאונת עבודה, תאונת דרכים ותחלואה במסגרת העבודה או מחוצה לה. נפגעים אלה זכאים לממש את זכותם לפיצוי ולתגמול מן הגופים השונים, כפי שצוין לעיל.

עורך דין
ייעוץ ראשון חינם

מאמרים

עקוב אחרינו

פתח צ'ט
1
אני כאן לענות על שאלות..
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?